نکات مهم خرید سنتور
نکات مهم خرید سنتور

نکات مهم خرید سنتور

 

 

اگر به یادگیری سنتور علاقه دارید و می‌خواهید این ساز را تهیه کنید، موارد  و نکاتی وجود دارد که حتما باید از آن‌ها آگاه باشید و هنگام خرید باه این نکات توجه کنید.

 

جنس چوب به‌کار رفته در ساخت سنتور

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید جنس چوب جعبه رزونانس سنتور است. عموماً سنتور از چوب گردو ساخته می‌شود اما باید بدانید هر چه چوب به‌کار رفته قدیمی‌تر باشد، سنتور شما کیفیت بهتری دارد.

 

جنس صدای سنتور

حتما قبل از خرید صدای ساز را بشنوید. به فرکانس و تلرانس صدا دقت کنید و توجه داشته باشید صدای ساز هنگام نواخته شدن می تواند بم ، کریستالی ویا زنگ‌دار باشد که  انتخاب آن به سلیقه نوازنده بستگی دارد . فراموش نکنید که حجم صدا و یک‌دست بودن نیز مهم است.

 

چگونگی پرداخت در ساخت  سنتور

یک سازنده خوب، برای ساخت ساز به اندازه  کافی وقت صرف کرده و به جزئیات دقت می‌کند. هنگام خرید سنتور به کیفیت اجزایی نظیر جنس چوب سنتور، خرک، سیم‌گیر، گوشی و سیم دقت کنید. حتی مهم است که رنگ ساز از چیست و چه کیفیتی دارد.

 

 

در نهایت اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که سنتور استاندارد چه سنتوری است باید گفت تمام نکات گفته شده در متن بالا مهم هستند و همه در کنار هم یک سنتور باکیفیت را می‌سازند. در خصوص نکات گفته شده هنگام خرید ساز سنتور، اگر تجربه کافی را ندارید حتما از یک کارشناس راهنمایی بگیرید.